måndag 30 augusti 2010

"SKINN PÅ NÄSAN"

Gav mig iväg vid 13.30 tiden bort till Wasa handelsplats. Dennis behövde få hem snus. Tar det aldrig slut.Detta jävla åkande, alltid är det något han ska ha.Ursäkta, men inte en enda dag kan jag få vara hemma.Om han bodde nära,det gjorde vi förr.Vi sålde villan för att Dottern var utflugen och jag hade inget jobb. Så jag hade inte råd att bo kvar i denna trevliga tvåa på nb i Lina Hage.En hyra som låg på 5.785:- samt el över 700:-/ mån.+ allt annat o. telefon.Jag blev tvungen flytta till ett billigare boende.Det blev Wasagårdarna i Geneta. en två 62,5 km2 3.650:-/ mån 1995, den 1 April flyttade jag in. Hade fått ett jobb 1 Juni 1994 på Kommunens återvinning, Kretsloppet. 4 timmar=3.225:- fick bostadsbidrag med 585:- hjälpte lite. Hade tre katter när jag flyttade in i Lina men bara två är jag kom till Geneta.

Hänger Ni med? Hoppar än hit och än dit.Svårt hålla den röda tråden, som arbetspsykologen sa.Nervärderad till fotskaften blev jag. Om jag hade haft mod att säga ifrån.I dagens läge hade det aldrig fått gå så långt.Jag ska nog säga ifrån till X:et. Nu får Du klara Dig själv, måste ta hand om min hälsa. Har fått neuros-utslag p.g.av stressen (under brösten) påminner om bältros, vätskefyllda blåsor.Apotekspersonalen trodde på svampinfektion.Tyckte jag skulle gå till distr.sköterska, när då, hur ska jag hinna med det.Det får vara, hade likadant i somras, det botade jag själv.Men salva+barnpuder.

På Maxi handlade jag en del kemikaler som jag behövde, för att få vissa saker rent,se mobilbloggen.

Köpte en svampkorg, vem vet kanske jag kan ta mig ut i naturen en Septemberdag,jag köper mig alltid en gåva för att berömma mig själv hur duktig jag är som fixar att hålla mig nykter och rökfri, fast jag tycker att allt går emot mig ibland. Känner att jag inte orkar, lika mycket nu som förr.Men viljan är stark och likaså min karaktär.
Så jag kämpar väl ett tag till.Skam den som ger sig. Inte jag i alla fall.

1 kommentar:

  1. Det är läkt nu, "Dr Louise" fixar sina besvär själv.

    Smetade på salvan jag blev rekommenderad på Apoteket för mitt sår i mungipan LHP 1% + barnpuder.Det innehåller lanolin. Behandlas som blöjeksem.
    Har tidningar från -70talet "Lev Bättre" de duger än.Bra va´!

    SvaraRadera