onsdag 21 juli 2010

TANK - SPRIDD

Jag måste fått solsting ! Var in till Ynvge för att se hur det gått med katt-ärendet.Jodå Yngves son Lennart hade hämtat alla igår.Så nu var de inhysta på ett katthem på Ingarö.Vi satt och småprata i köket, så gick Yngve till badrummet,vänder i dörren och säger till mig, det sitter en katt bakom toan.Då har de glömt en unge.Kan man inte räkna 2 vuxna +4 ungar.

Jaha, då kände jag att nu måste jag iväg och skaffa sand o.kattmat,lite torrfoder fanns kvar.

Går hem svidar om,har en liten axelväska, där jag har nycklar till mitt X:s lgh.inhalatorn o.lite annat.Går iväg till bussen,möter en som arbetar för Graflunds,pratar några ord med honom,går en bit, böjer mig ner för att plocka upp skräp, som jag lägger i en papperkorg.Går vidare,sitter i 15 min.i väntan på en buss.Pratar med folk på bänken.Bussen kommer, jag kliver på, och då som först upptäcker jag att min lilla axelremsväska (följde med Amelia,tidningen,jättesöt svart med vita prickar.)Lagom för det nödvändigaste.Inte hänger på handtaget på "rullkärran", kliver av vid nästa hållplats, ringer Dennis, han hör mig, men inte jag honom.Vilken fart jag fick på benen.Har svårt att gå fort, mina menisker krånglar.Men det kan inte hjälpas, hjärtat dunkar, det susar i huvudet,bråttom,bråttom.Upp till busshpl,inte där fortsätter hela vägen som jag gick,kommer hem med andan i halsen.!ÅH ! Den hänger på badrumsdörrhandtaget.Svettig, sliter av mig kläderna, duschar av mig,tar handduken runt mig, måste ringa X:et igen.

Ditt eget fel,Du har gjort så här förut.Har jag ? Säkert,hundratals gånger, ungefär så här.Kan ju inte skylla på solen.Tankspridd då ? Nä, allt ska gå så fort,så jag hinner inte tänka klart.Så resan blev avbruten, ringer även Yngve, säger att han ska lägga tidningspapper i lådan,ja, det är okej.Kom in i morgon säger han.

Jag gör det, men först måste jag fara till Maxi igen, handla åt X:et, och det som jag själv behöver.Nu gäller det att TÄNKA !

2 kommentarer:

  1. *gapskratt* ja du vad ska man göra när inte hjärnan hinner med benen.
    Men tur att du hittade igen din väska...men jag kan tänka mig att du blev lite svettig innan du hade allt under kontroll...inte kul att uppleva.

    Ta d nu lite lugnt och tänk lite mera på dig själv....

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket bland mina fjärilar. Kul at du gillade det. Jag har ju fåglar och lite trollsländor också ifall din TV bangar ut helt :)

    SvaraRadera