torsdag 1 juli 2010

SOMMARMÅNAD

I vintras drömde vi att den här månaden skulle komma, längtansfullt väntade vi - Och nu är den här. Förr räknades nog Juli som sommarmånad.Då de flesta fick semester. Industrisemester. Men vet inte säkert,om den hade med min dåvarande makes semester att göra.Han jobbade inom byggbranschen. Vi hade inte råd att åka någonstans längre bort än till Ostkusten där mina föräldrar hade sommarställe,ett underbart sommarställe, som långt senare blev också ett permanent boende, för de byggde en stor villa på tomten.Sålde sommarstugan och tillhörande Lillstugan. Dramatiskt, där vi hade njutit av bad och lek från 1948- 1974.

Vilka somrar, dom glömmer vi aldrig bort, som vistades där.Efter sommaren 1976 hade mitt Ex.fått en tomt i Södertälje med omnejd.Det blev husbygge sommaren -77, vi flyttade in i 26 Oktober -77. För att bo där i drygt 16 år.Det var inte hela sommaren som vi vistades på MABO, som mina föräldrars sommarställe hette.Vår dotter fick vara med Mormor&Morfar och vi kom ner och hälsade på till och från. Vi hade ju ett eget Rivieran-Rivivåran.Nära till bad.Vi behövde inte åka någonstans.Vi gick ner till Saltsjön, som vi döpte till Persiska viken, för det låg i Pershagen.

Men det var inte riktigt detsamma som mitt älskade MABO.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar