torsdag 1 juli 2010

I EN LÅDA PÅ VINDEN

Det är hemskt vad bränder kan ställa till, och inget finns kvar bara aska och förkolnade rester av vad som en gång varit.Jag hade allt mitt material som jag både skrivit och målat under min uppväxt i tonåren.

En uteliggare hade tagit sig upp för alla våningarna på hotellet för att en natt sova på vinden, han var rökare.Hade förmodligen tappat glöd eller inte släckt ordentligt. Det var vad brandmännen sa i alla fall.Och just där stod min låda och en massa annat som var våra privata saker.Mina gamla skidor. Det gjorde inte så mycket men allt det som jag skrivit under alla år och målat. Fruktansvärt tragiskt.Det har inte blivit så mycket mer varken skrivet eller målat efter den händelsen.

Det poppar upp minnen ibland, som var glömda, trodde jag.Det är som med eksem, det bara kommer en dag, är ett tag och så försvinner det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar