måndag 19 juli 2010

ORD-FÖRRÅD

Mitt ordförråd har sinat, jag har skrivit några kommentarer.När jag väl börjar, har jag svårt att sluta skriva.Så ibland blir det alldeles för långa kommentarer, nästan små berättelser, som jag skulle skrivit i min blogg istället.Snart klagar de säkert på mig och ber mig skriva kort och koncist.Vad nu detta är.

Det är som när jag ska berätta något, då mitt i kan jag byta ämne, för jag upptäckte att lyssnaren INTE lyssnade alls.Det att hålla den RÖDA TRÅDEN, det har jag nog haft svårt för tidigare.Men skit samma tycker jag.De på arbetsförmedlingen dömde mig innan de ens prövat om jag kunde, det som gällde. Jag ville BOMBA stället.Tur jag inte gjorde det, för då hade jag nog fått skaka galler.Och då hade jag säkert inte suttit här och skrivit allt som ibland rinner ur mig.Det var tydligen inte sinat helt och fullt. Vad bra.Då fick jag ihop några rader trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar