söndag 18 juli 2010

MISSAR I MISÄR

Nu har jag läst och beundrat så många bloggar, att jag inte vet vad jag ska skriva om.

Vad har hänt här i min vardag? Jo, I Fredags, ringde Sonia och ville jag skulle ringa någon som kunde ta hand Yngves katter som levde i misär, stanken,ingen mat fick dom,skuttade lösa ute, utan uppsikt.Samma dag som jag tog hand om den döda kattungen på parkeringen, var de ute alla.

Igår tog jag med tonfisk och gick dit för att se eländet med egna ögon.Överdrivet,ingen stank mötte mig,ingen misär såg jag.Endast att de ingen mat hade, bara kokt potatis i bitar på ett reklamblad på golvet.Och en liten skål utan vatten i.Den fick Yngve fylla på.

Satt och pratade en stund och berättade att jag ringt och pratat med länsveterinären och att han skulle ta hand om ärendet.Han blev tacksam, för det har gått överstyr så att säga, har dessutom en kattunge,vuxen nu från en tidigare kull.


Idag gick jag in med sardiner i olja och en näve hundgodis.Det sistnämnda åt Missan upp själv, sen hämtade hon ungarna och visade dem maten, satt och tittade på när de åt.Sen slickade hon rent skålen.Inget fick gå till spillo.

Yngve skulle köpa blandfärs till både sig sina djur.På Måndag kommer pensionen då skulle han köpa torrfoder och kattmat.Och har vi tur så kommer de och hämtar kattfamiljen till ett bättre leverne.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Marie-Louise!
    Nu hittade jag till din blogg och fick läsa om kissarna du tagit hand om. Jag tittade i din mobilblogg förut och då trodde jag att det var dina egna katter. Det är ett elände när man känner att djuren inte har det bra. Hoppas att det ordnar sig för de små.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag kan berätta, var in till Yngve, för att se hur det var med katterna.Hans son hade igår hämtat alla. Vi satt i köket och småpratade, så gick Yngve till toan,kom ut direkt och sa det sitter en unge kvar här inne.Ungen är ju mera vild än tam.Jaha, vad gör vi nu då ? Gick in och mailade till Yngves son Lennart, så nu får vi se vad som kommer att hända.Undrar om han verkligen åker ända från Ingarö, ännu en gång, för att hämta en kattunge.De är inhysta på ett katthem där. Vi avvaktar ....Ge Er till tåls nu, jag skriver fortsättningen när jag vet något.

    SvaraRadera