torsdag 24 juni 2010

VÄRME-BÖLJA och SOMMARFINT

Nu är det hett om kinderna, mot vad det var i vintras.Nästan för varmt för mig,saknar kylan så man kan klä på sig, men när det är varmt, hur lite jag än har på mig, lika varmt är det ändå. Mörka kläder drar åt sig värme, ljusa ifrån.

Jag fick skubba åt Dennis idag med.Men tog det lugnt, såg mina serier, innan de började dammsög och torkade jag golven här hemma.Igår kväll tvättade jag.

Gjorde fint i köket med sommarduk, som är lätt att torka av.I nästan samma mönster som gardinerna.De har sommarblommor, Vallmo,Blåklint,Smörblommor,Prästkrage,klöver,bin o.lite annat grönt.

Inte för jag tror det kommer någon och fikar hos mig denna sommar, men jag är beredd.I vilket fall så kan jag njuta alldeles själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar