lördag 12 juni 2010

TIVOLI OCH CYKELTÄVLING

Ingetdera intresserade mig idag, men såg vid Karlberga, kravallstaket uppsatt för att folk inte skulle springa ut i vägen för cyklisterna,det är i morgon också.

Från plan 9 där Dennis ligger, såg jag från fönstret karuseller och Pariserhjul snurra.

Är tillräckligt snurrig och yr utan att behöva uppsöka ett Tivoli. Har aldrig tyckt om att åka karusell.En del älskar den där hissnande känslan. Jag blir illamående.

Jag var först upp till Denize, Dennis katt, böt vatten, la upp mer mat. Mocka i lådorna.Hon låg i "förrådsrummet" på filten, hoprullad.När jag pratade med henne, såg hon på mig.Jag lockade på henne, kom ska Mamma kamma pälsen, och drog med kammen.Jodå hon kom fram till soffan och fick lite kli o.kamning.Undrar säkert var husse är.Tror det är därför hon ligger därinne för att höra när nyckeln sätts i låset,och kanske det är husse som kommer hem.När hon hörde, att det bara var jag som kom, låg hon kvar.
Hon brukar ligga i klädkammaren i vanliga fall, antingen i en svampkorg eller i transportburen.Förståndig katt.Så hon inte blir kvarlämnad.Det är vad jag inbillar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar