onsdag 12 maj 2010

"Såpor" o.tvätt "

Mitt i min serie så ringer Maud, svarade mitt i såpan, men Maud är på riktigt och såpan är påhittat. Så vi fick en lång och fin pratstund, medan Maud förberedde lunchen för sina kompisar."Våra bästa År" heter den, har sett den sedan jag blev arbetslös 1997 i Oktober. De känns som min familj jag har ju "levt" med dem ganska länge på både gott och ont. Tar den aldrig slut, brukar jag tänka.Den har visst hållit på sedan 1965, när den började sändas i Sverige vet jag inte riktigt säkert. Det kan jag googla på. Days of our lives, då vet Ni andra. Inte den med Al Bundy, det är Våra värsta År, den var rolig. Sedan "Hem till Gården" Emmerdale Farm, den ser jag också.Då kan jag drömma mig bort från Geneta med omnejd. Men snart återgå till verkligheten,för Kl.14 ska Jag tvätta mina kläder,mina sängkläder, säger man sängkläder ? Förr kanske. Förra tvätten var det frotte´men det har blivit lite av det nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar