tisdag 25 maj 2010

Radioprat

Idag har jag lyssnat på radio, vilket jag annars bara gör på Lördagar till Melodikrysset. Fast längre tillbaka lyssnade jag oftast på "Lugna Favoriter". Nu är det p4 som gäller, endast lite eterbrus, men det står jag ut med, påminner om min tinnitus. Idag var Toni i radio, med lite sång o.prat. Jag känner honom sedan Han var c.a 15 år, och hade rymt från ett Hasselakollektiv i Västervik med en kompis. Kompisen hade fruktansvärt besvär med sin abstinens, tyckte så synd om honom.Han stack iväg någonstans. Såg aldrig till honom igen. Men Toni stannade, han hade sin gitarr med sig.Satte sig ner och spelade och sjöng en Elvislåt, Love me tender och jag smälte (smallt) sen sjöng Toni några fler minns inte vilka. Jag tyckte att han skulle satsa på musiken, spela in en kasett och sänd den till ett grammofonbolag så de kan lyssna, och så väntar vi på beskedet. Trodde att en kusin till min man Dennis, som var delägare i EMI, men tyvärr hade han sålt sin del. Men Toni sände iväg den. Han var med och spelade på tiden i "Månbröder"! Många spelningar var i Södertälje för Han bodde här då. Detta var på -80 talet. Sen gick det ett tag, hur länge vet jag inte. Hans son Dante föddes, Jag var med på Hans dop. Såg honom nu på teve häromdagen, de fann varann till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar