fredag 28 maj 2010

Fredags-fix

Torsdagen blev det inget skrivet.
Det enda roliga som hände, var att Maggan ringde på kvällskvisten och berättade lite intressant för mig. Så nu vet jag hur läget är.
En dag som denna, spelar ingen roll vad det är för dag men just idag har jag namnsdag Ingeborg heter det efter min älskade Mormor (f.22.5 1882-24.8 1974) hon föddes i Tierp, avslutade livet i Vetlanda.Bodde I Göteborg under hela min barndom, men flyttade till Vetlanda 1957 lagom jag slutade skolan. Hon var faktiskt min kompis också.Fast ibland skvallrade Mormor till Mamma om att jag tjyvrökt. Det var inte jag som rökt, det var Pappa. Jag började nog inte röka förrän jag var 22-23 år. Trots att både Mamma o.Pappa rökte. Mormor började röka vid 70 års ålder. Hennes make Elon Laurent av fin börd från Sundsvall var Mormors andre man.Min Morfar dog när min Mamma var 10 år. Mamma var född 1913-(2000).Var var jag nu ? Jo, fast Mormor och Farbror Elon var så gamla, fick de båda sköta kontoret. De var ju pensionerade sedan länge. Men i ett familjeföretag som Statt var det möjligt, dels för att avlasta Mammas arbete inom rörelsen. Det kan jag berätta mer om en annan dag.
Första Grattiset kom från Madeleine med ett SMS o.en liten animerad figur som vinkar med ett hjärta.
Mina systrar Maud och Catherine heter det också. Jag har skickat dem var sitt vykort.



1 kommentar: