torsdag 24 december 2020

EN ANNORLUNDA JUL 2020

 Inget är sig likt  denna Julhelgen får jag inte träffa någon av mina nära kära annat än via ett 

videosamtal. Vi sågs som hastigast i Allhelgonahelgen. Det är som de är. Coronapandmn styr och 

bestämmer. Mig ska den inte träffa. Har alla skyddande mot den visir, munskydd även de som går att 

tvätta upp, de senast 4 svarta jag köpte från Fyndiq. Bakteriedödande våtservetter och sprit. 

Nu har vi fått kyligare väder. "värmen" försvann. Så länge vi ingen snö får är jag glad, idag är 

det vitt ute tror det är frost.

Fick ett mail från min uthyrare, där det stod att det är förbjudet mata fåglarna/råttorna. Jag matar väl 

inga råttor. det blir aldrig något över till dom. Det varma klimatet har gjort att vi fått en råttinvasion

Så de stackars talgoxar och blåmesar, hackspettar och nötväckor som jag födde upp vår -sommaren 

2016  för 2017 fick jag ett samtal om att det är inte tillåtet att mata på fönsterblecket, Duvorna sabbade

det. De var ju också hungriga.. Då började jag hänga på grenarna i syrenen utanför mitt sovrumsfönster-

De kom såg frågande ut och letade efter något att äta, så jag hängde ut talgbollar i en sådan där 

stålspiral.  Det enda roliga jag har togs ifrån mig, Tur jag har Prinzen kvar. Vi har så mysigt han och jag.

Nu önskar jag dig som tittar in en 

härlig juletid.

Kram Mi 💖🌲





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar