tisdag 28 maj 2019

NAMNSDAG

Idag har jag namnsdag. Ingeborg som jag fick efter min Mormor Ingeborg. som var född 1882-1974  Även mina 2 systrar fick heta det också.


Har denna stora målning framför datorn.  Den där klimakterieschalen som Mormor har på sig har jag ärvt. Eller så är det en annan skulle jag tro. Hur gammal Mormor är p målningen har jag ingen aning om. De såg ju mycket äldre ut förr..

Tänker fira med kaffe för det finns Morsdagstårta kvar Frödinge Jordgubbs-gräddtårta.
förträffligt.

Har tröttnat p¨Opera och Prinsesstårtorna. Varför göra en själv då dessa säljs ganska billigt.vid
speciella tillfällen. Stora Coop kostade 39.90 och Netto 29.90. så det finns en till t/ifall det kommer gäster. Vilket vore  förträffligt.

Den 3:e Juni Kl.14 ska vi gravsätta  urnan med min älskade exmake Dennis aska. Han dog 27 November 2018.   Hjälpte honom handla och lite annat som han ville ha hjälp med.
Fy så jag saknar honom som jag ringde till och besökte så gott som varje dag i många år. Vi var gifta i 24 år.   Dennis ville inte ha hemtjänst från kommunen olika tjejer komma hem.Nej Tack ! Ville ha mig, Det uppskattade jag.



Här kom Dennis och besökte mig 2.5 2016 .Hade fått permobil för han hade "fönstertittarsjukan "och hjärtflimmer, och något annat fel på hjärtat.



Min andra älskling mår bra och det gör jag med.

Hoppas på lite mera värme snart. Så jag slipper vinterkläderna för ett halv år framåt minst.
🧡
Må så gott.
Hej på ett tag,🦋
Kram Mi   🍀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar