måndag 14 november 2016

HAR FÅTT NYTT

Snön börjar smälta undan. Synd att det blir så varje vinter, som mest består av slask o.tö.

Den kom tidigt i år . Kanske lika bra det så kommer våren tidigare.

Idag är det mulet och grått, supermånen gick ej att se för det var tjock dimma i skyn.Så typiskt.

Vet jag haft lång viloperiod här inne men allt är som vanligt nästan i alla fall.
Några av mina bloggvänner har jag både på Facebook och Instagram.

Tycker inte jag har så mycket att berätta, som kan slå er alla som är ute och reser och kan visa vackra städer, stränder och annat.

Lilla Geneta i Södertälje har inte förändrats, jo det har kommit upp ett ganska högt hus pricis bakom det gamla Rådhuset. Passar inte in i den andra bebyggelsen. Nya hus bland gamla hus. Nästa gång jag far till staden s mitt, ska jag ta ett foto på huset. Inte riktigt färdigt för inflytt ännu.

Kopierar från stadens fb-sida
Renoveringen av Turingegatans bro är klar. Fredag eftermiddag, den 11 november, är alla körfält öppna på Turingegatans bro.10 November

Det var tänkt att flotten med isskulpturen ute på Maren skulle ha tänts under fredagseftermiddagen. På grund av ett tekniskt problem tändes den aldrig. Förhoppningsvis lyser den i början av nästa vecka. Trevlig helg! /Åsa  4 November



Bilder lånade av Södertälje kommun.



Nu ska jag visa lite av mina egna bilder.


5 September kom de från Al Terras för att byta dörr och fönster till balkongen, det bjuder D.Carnegie på antar jag. De gamla var sedan huset byggdes 1968. Den 5 September kom de till mig och den 6 September.






Då hade de redan bytt hos alla på Prästgårdsvägen, De jobbade snabbt och noga, ändå blev det lite efterjusteringar. Lika plötsligt som de kom, försvann utan att adjö, till mig kom de inte och gjorde en sista justering av dörrens barnsäkra lås, .går knappt få upp dörren om jag låser till helt. Det är så trögt.
Har ingen kraft i mina fingrar. Efter Södertälje skulle de till Sundsvall. Killarna var från Serbien, trevliga och vänliga, arbetsamma.
Hade hela baksidan full med contrainer för återvinningen.




 Dessa stod lite längre ner utmed Prosten Linders väg där de bytte, efter två och halv månad flyttades allt ner till Klockarvägen.

Skönt att slippa höra hur de krossade glasen och tog bort persiennerna. det var ett fasligt oljud.
Men värre blev det när de började reparera tvåan vägg i vägg. Oljudet tar visst aldrig slut.
Idag har jag ännu inte hört något kanske de är klara med den då. Så fort någon flyttar ut, så bygger de om den till en högre hyra. Visst vi kan få en, men nej tack 1.250 kr mer i hyra. Bor så bra här, rotad nu.

Så nu blev det ett litet reportage.

Tack och hej till nästa gång.

Kram Mi




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar