söndag 9 mars 2014

ÄNTLIGEN VÅR

Och det ljusnar för varje dag. Även mitt sinne ljusnar, det mörka bleknar bort. Börjar tycka om att dona och
fixa mitt hem som jag har med min katt.

Du som inte förstod min branta halkiga backe. Så har jag nog haft en mildare variant av en depression.
Eller som de flesta vet vad det är att gå in i väggen. 
Så att  jag har fått vårtor under fötterna, vilket  fotvårdare upptäckte när jag var där den femte Mars.





Så nu bör jag behandla dem. För egentligen borde de ju ge sig av nu när jag är bra igen, men det
var inte säkert att jag kunde räkna med det, Vårtor är en virus.. Nu vet vi det.

Satte upp de gamla trotjänarna, som jag sydde efter Gunnar dött i Mars 2003. De har legat
undanstoppade ett par år. Så nu känns de som nya igen.

Vårfint gjorde jag i kök och sovrum de fick samma våder. Av mina fina tulipan-gardiner..





                                                                                och i




Flänger och far var och varannan dag för att hjälpa min före detta make med allehanda saker.
Han betalar hellre mig än att någon främmande ska komma till honom. Förut kände jag det som
ett tvång. Men har vänt blad, ska vara glad att han överhuvud taget vill ha med mig att göra. Hihi !

Så efter tjugofyra års äktenskap vet jag vad han gillar och inte tycker om. Fast visst han har fått
andra levnadsvanor. Synd att hjärtat ska vara så uselt att han inte orkar gå ens till affären,

Ville byta gardiner hos honom, men han ruskade på huvudet, det behövs inte, milda tid de har suttit där i
över 10 år. Gamla gubbar ska egentligen inte få bestämma. Kan nog lirka lite med honom, om att köpa nya.

Hemma hos mig ser jag till att ändra lite då och då. Nyss köpte jag mig en ny till hallen, varit utan så
länge.
Dottern har köpt en list på IKEA (RIBBA) som ska upp, men den är vit så jag tänkte
köpa silverspray annars blir det inte snyggt.

De första jag köpte var väl inte någon höjdare.


Söta tyckte jag men de passar inte i hallen, En ny skohylla måste jag ha, den i trä har gått i sär.

Inte för att det är någon trängsel när det gäller besökare, men lite ordning omkring vill jag ha ändå.
Då mår jag bra och nu vet Du att jag liksom våren är på gång igen.

Kram och tack för att Du skriven rad, så blir jag glad.

Mi







7 kommentarer:

  1. Så kul att du har fått lusten att fixa och dona i lägenheten,
    och fint har du också.
    Måste nog också byta gardiner i köket...nån dag.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Jag ska också byta gardiner men av en annan anledning
    Dina är jättefina
    Jag råkade halka in här från Ingrids blogg
    Molkosan som finns att köpa på det flesta affärer är bra mot vårtor
    Det brukade vi använda när våra barn var på simhallar och fick mycket fotvårtor
    Lite Molkosan på ett plåster
    Googla på Molkosan de går att dricka också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Molkosan har jag hört talas om, men inte mot detta. Värt att pröva.

      Radera
  3. Härligt att du är i farten igen. Du har ju hunnit med massor och fint blev det. Allt känns lättare när det går mot våren, tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att fixa och dona lite nu när det blir ljusare och ljusare för var dag. Solen och värmen ger verkligen energi. Dina gardiner ser fina ut tycker jag.
    Ha en fin vårvecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Det var roligt att höra att du är på gång igen. Vad vårfint och fräscht du fått till det med nya ljusa gardiner..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Välkommen åter till dig och till våren, Kram Monica

    SvaraRadera