torsdag 7 mars 2013

Solen skiner och ser tydligt att det blir ljusare för varje morgon.
I morse var jag vaken före Prinsen.
Han kom inte in när jag började bädda och ställde fram brädan.
Ibland ligger han på tröskeln mellan stora rummet och hallen.
Nej inte där heller, jag ropade på honom flera gånger. Tydligen
sov han.Eller så hade han span på något han inte ville förlora kontakt med.
Kan ju varit en katt som smög omkring. Fåglarna sover vid kl.5.15

Brukar vakna vid fyra men somna om. I morse gick det inte. Låg
och grubblade på det här med brevet till rektorn, varför han inte svarat,
tänk om han inte fått det, kanske är sjuk. Bäst att slå en signal.Googlade
på Wasaskolan och fick fram hans namn. Det kan ju vara jättegammalt.
Ska ringa vid kl.9.00.I Tisdags hämtade en vän mig med sin bil och vi for
till trävarubolaget och köpte läkt o.verktyg för uppsättningen.

Det blev ett dyrt "kalas" inte läkten men väl häftpistol+klammer 333.40 + moms.
Momsen var dyrare än läkten. Grannen har sådana, hon har nätat in sin balkong själv.
För hennes katt Maja är en raskatt.Har inte sett henne ute på hela vintern.

Bruno är ledig från jobbet, skulle komma vara till hjälp i den ena änden, det ska ju sitta spänt,
inte som de där så kallade "Proffsen" gjorde. Det minns Du jag skrev om. Och visade bild.
Du som inte sett bilden tidigare,

Har fått  köplusta, skulle nog haft något plagg, men behövde ett diskställ. Fanns ett i exakt
den färg jag ville ha illgrönt.
Köpte en hållare och slask-upp-tagare i samma färg. Hillevi heter diskstället. Inte det allra
billigaste, men jag hade drömt att jag köpte ett illgrönt.Då blev det en sanndröm.
                                            Prinsen tyckte det var en konstig kattlåda.


Vad har hänt mer då. Som kan vara roligt för Dig att veta.Det som är på aktuellt för tillfället,
är att jag skrev till rektorn, det kan Du läsa i bloggen Händelser i vardagslivet.Du kommer in på den
från den här bloggen. Så fint som Babbi fixat åt mig.

För övrigt är allt som vanligt och ändå inte. Oron för hur barnen går till väga mot mig som bor i området de passerar till och från sin skola.

Du får höra hur det går.
Skriv en rad så blir jag glad.

6 kommentarer:

  1. Ja, hur går det med barnen. Är de fortfarande jobbiga mot dig?
    Vad skönt att du fått upp nätet på balkongen nu då..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jag har både blogg och Hemsida. På Hemsidan kan man inte blogga :)
    Reserv går inte att ta in. Den som hoppar in måste kunna både föreskrifter och begravningslag...så man kan inte ta in vem som helst. Det är känsliga situationer vi är i som du vet. Inget får bli fel...

    SvaraRadera
  3. Hoppas att meddelandet kom fram till rektorn så att han kan prata med sina elever för så där kan du och Prinsen inte ha det.
    Vilken snygg färg du köpt i dina köksprylar, grönt och skönt.

    Ha nu en finfin helg.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blir nån ordning nu när du skrivit till rektorn på skolan. Fin färg på dina nya köksgrejer. Ibland måste man fixa nåt nytt, det är bara kul. Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan Mi!
    Måste kila in för att se hur det artar sig med din lille Prins. Han verkar vara vid prima liv där han trasslar in sig i diskstället. Vilken härlig grön färg på diskstället,riktigt vårlikt. Hoppas du får svar från Rektorn och får hjälp med de olydiga skolbarnen. Så ska du inte behöva ha det.
    Kram och ha en fin helg. / Sylvia

    SvaraRadera
  6. Nu är jag här igen!

    STORT GRATTIS! på din födelsedag Majsan!
    Hoppas din dag blir som du tänkt dig!
    Kram Sylvia

    SvaraRadera