måndag 26 november 2012

MINNS DU DETTA REPORTAGE FRÅN 2010


Det var i Onsdags den 24 November 2010 tidigt på morgonen som de brände våran närbutik .Nu får åka iväg till Maxi och Coop Forum eller till stan, men det är längre, det finns en välsorterad butik i
Ronna Centrum.En Tempo-butik, som nästan aldrig har de varor som man vill ha.Dåligt sortiment.I ett  närliggande område.Visst vi kan ta bussen till Lina först, sedan en buss till Enhörna, där finns en fin ICA-butik.Men bussarna går bara en gång i timmen om än knappt det.
Vi som är lite äldre och har svårt att gå och inte har hemtjänst att till hjälp.Vi får vackert klara oss på egen hand och åka eller gå dit bort till Wasa handelsplats, Genetaleden.Placerat så att de som är bilburna har nära till entrén. Men vi som kommer med buss har cirka 400 meter fram till den.

Jag blev så bestört och det skrev jag också i kommentaren i LT.
Det finns fler ställen att handla mjölk och fil,ägg utmed Klockarvägen.På ena stället blev jag förolämpad och de gjorde grimaser åt mig, så dit tänker jag inte gå mer.Sen finns baracken längre ner på Klockarvägen där finns lite frukt och grönsaker frysta varor som fisk o. annat i storförpackning.Otänkbart för mig som är enbo. Nej, det blir att handla förståndigt så man har hemma det nödvändigaste.Så man inte behöver åka varje dag.Eller gå.

Nu måste jag ta mig dit minst en dag till, för att komplettera så allt finns hemma.Det ryms inte mer än  30 kg i min "dra-maten-kärra".Och det är knappt jag orkar dra det efter mig.




Har vi tur öppnar de igen om ett halvår. Då är det sommar och varmt och skönt med en promenad bort till Wasa handelsplats.Och vi har vant oss vid att gå eller åka buss dit bort.Som vi gjorde innan den öppnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar