söndag 3 juli 2011

Så slipper du myggen i sommar

Så slipper du myggen i sommar


Ännu är det väl ingen fara, men ska det hålla på och småregna så kläcks de små iande insekterna.

Varje sommar när de första myggbetten angriper mina armar och ben ja förresten lite varstans på hela mig.
Varje år samma sak, efter en -fem myggbett är jag immun.Hade ett salubrinstift,men det har rullat under badkaret,
så det måste jag köpa ett nytt.
Gäller att jag kommer ihåg det också.

Fästingen. Jag har inte vaccinerat mig. Går ju inte så ofta i skog och mark. Älskar staden.
Men det är väl inte brukligt att gå barbent i skogen.Det finns ju mygg där också, det gäller att vara
väl klädd.

Det finns mygghattar på Ö&B ,de hade förr vet jag, tvekade att köpa för jag såg så dåligt igenom
nätet.
Så ställ inget stillastående vatten runt där Du vistas.Då lägger honmyggan sina ägg där, som sedan blir mygglarver o.s.v.

Det finns faktiskt folk som dött av ett myggbett. men vi får ju vara glada över att vi inte har malariamyggor här i
Sverige.

TREVLIG SOMMAR !



7 kommentarer:

  1. Huvva vad jag ogillar mygg! Var på bröllop en gång för 15 år sedan och var utomhus halva natten. Hela benen var fulla med myggbett efter det. Efter några sömnlösa nätter pga klåda fick jag rådet att testa allergimedicin. Vilken skillnad! Klådan lugnade ner sig och efter någon vecka var betten borta.
    Numera är jag aldrig barbent om det finns mygg i närheten!

    SvaraRadera
  2. Det är några rackare som har bitit mig och det kliar som bara den. Jag tror inte att det är myggor, för det har jag inte sett några. Nej, det är några andra. Armbågen på vänster arm har två bett, ett ställe bak på ena låret och två ställen på höger arm. Jag har smort med hydrokortisonsalva, men det kliar ändå och så har jag petat i mig Zyrlex.

    Hoppas att det inte kommer myggor också!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Gillar inte heller mygg, men klarar mej rätt bra faktiskt, trots att vi lever nära skogen med en damm...
    Å hör och häpna, jag är riktig kompis med nya mobilen!! Så han får nog stanna, är ju nästan som en liten minidator...
    Ledig dag, vilket innebär att allt det som inte blev gjort under helgen när jag jobbade BÖR göras...men än så länge har jag inte hittat lusten!!
    Ha´en bra måndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här fläktar det skönt idag, så myggen hålls borta. Du har så rätt, de första sticken gör ont och kliar fruktansvärt, sen blir man ju lite immun. MEN nog är de så irriterande. Jag använder myggoljor och spray i massor om jag är ute en vindstilla kväll. Fötterna mina tycker myggorna jättemycket om :)

    Nåja, myggen är ju fåglarnas mat, så ngn nytta gör de ju!

    Ha en fin måndag! kram

    SvaraRadera
  5. Men du, det finns faktiskt fästingar i stan också. Var som helst där det finns gräs kan de finnas.
    Du frågade om överföringspapper, men sånt kan jag inget om tyvärr. Jag använder servetter och klipper ut motivet. Sen lackar jag det på föremålet med decoupagelack som du kan hitta i hobbyaffärer.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte myggorna gillar mig, för jag blir sällan myggbiten. Eller också finns det inte så många här runtikring.

    SvaraRadera
  7. Du har väl läst artikeln om myggen ?

    Lilla textraden är en länk till det.

    SvaraRadera