måndag 11 juli 2011

KOLMÅRDEN



JAG som ingen bil har och ingen familj att åka med, får vackert stanna hemma.
Ingen frågar om jag vill följa med, när de far iväg på kortare resor.

Därför far jag iväg alldeles själv.

Resan till Sommarparadiset Arkösund, på Vikbolandet som Dennis vill bjuda mig på
var fullsatt.De skulle sätta in en ny buss om det mot förmodan kom in så många fler anmälningar, däribland min.
Skulle få vänta till den 18/7 för att få veta.

Tog broschyrer från olika ställen i Sverige.Ska se om något passar.
På en står det: Välkommen till Esikstuna, för upplevelser, möten inspiration och lärande.
Har aldrig varit i Eskilstuna inte i Västerås heller.Däremot i Örebro.Genomresa.

På en annan står det Välkommen till våra Mälarslott.
Alltid älskat slott. Har sett några.
Bara runt Mälaren ligger ett tjugutal slott inom 15 mil, från Stockholm i öster till Strömsholm i väster.

Läckö, Kinnekulle Götene *Lidköping vid Vänern

Ska se om det finns en buss som tar mig till ett äventyrligt semester-ställe.

Nu är det bara sju dagar kvar, lång väntan.

Pirrigt.
Till Kolmården vill jag inte, men för familjer kan det säkert vara roligt.

Du ska ha det så bra, vad Du än tar Dig för.

Kram Mi

6 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer iväg på en sommarrunda och att du får det trevligt.
    Sommarkram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du kommer iväg på en liten sommarresa.

    Ha en fortsatt fin sommar och njut...

    SvaraRadera
  3. Det finns så många fina ställen att se i Sverige. Hoppas att du kommer iväg på en resa och får uppleva nya fina ställen :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Bussresor kan vara väldigt kul. I regel har de så skickliga guider som berättar om sånt man aldrig hade fått reda på annars. Hoppas du kommer med på en resa du gillar.

    SvaraRadera
  5. Vi skulle kunna ta en liten slottsturné ihop du och jag... jag är också så himla sugen på att se slotten runt Mälaren och det är något jag har funderat på i flera år. :)

    Stor varm kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  6. hoppas du kommer iväg nånstans ,Sverige är ju verkligen fantastiskt bara det inte spöregnar då:)
    må så gott

    SvaraRadera