söndag 8 augusti 2010

OM JAG KUNDE SPELA ETT INSTRUMENT.....

så skulle det vara en saxofon. Lyssna på solot (om Du vill förståss) som jag hitta på Youtube.

Försökte mig på piano, dragspel, gitarr. Inget utav dem blev någon musikalisk erövring med.

Var på en "blindträff" och där frågade en annan av killarna om någon kunde spela ett instrument, såg att han inget piano hade, men sa : ja just Saxofon, tog fram en från garderoben,oj fy så svårt det var att krångla mig ur det.Så jag sa till slut, nej jag bara skojade.Men de ansåg att jag ljög.Nej, det var ett önsketänkande från min sida.
Så efter det lärde jag mg att inte ljuga eller hitta på något som jag inte kunde stå för. Jag kan klinka lite piano.Kalle Johansson......Gubben Noak.....ja, det är väl det enda.Kan spela efter noter.Det fick jag lära mig som 14-åring.

Både Mormor och Mamma spelade Piano och Mormor lite gitarr också. Och vad vi sjöng då....göm Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar