söndag 25 juli 2010

UPPFRISKANDE VARMT SOMMAR-REGN

Normalt sett skulle jag nog inte gått ut idag.Bara för att det var regn i luften.Men hade ju lovat Dennis att komma med ugnstekt lax som jag lagat.Godare än de frysta maträtterna han brukar äta.Dafgårds, Findus och allt vad de heter.Jag kan ta till det i nödfall.Inte tror jag det finns mycket näring kvar i den maten.
Men Dennis mådde inte bra, hade värk i ryggen och det strålade ut i vänster ben.Jag tror han ätit för mycket värktabletter.Kan vara levern som är angripen, den var inte bra, när Dennis kom in till sjukhus den 7 Juni efter han legat hemma, med brutet övre lårben 1 hel vecka. Hur jag än tjata att han borde åka in, vägrade han gå med på det. Har säkert skrivit om det förut.Våran Dotter fick honom att ändra sig, men det sa han inget om,sa bara att han bestämt sig för att uppsöka sjukhus.Ja, det är historia nu.

Jag åker fortfarande och mockar, handlar, vattnar blomlådorna m.m. så gott som varje dag.Försöker få en dag i veckan, då jag kan få göra vad jag vill för mig själv.Tvätta, städa träffa väninnan.Det var ett tag sedan nu.Det var så skönt ute idag.Ingen sol som brände och jag kunde andas utan inhalator.Är glad att jag gick ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar