måndag 5 juli 2010

ROVDJUR

Vilket var det första rovdjuret som skapades ? Förutom Dinosaurierna förståss, menar på Adam och Evas tid. Är det någon som vet ? Fanns det bara en orm då ? Ja. det får vi aldrig veta.Kanske det fanns sabeltandade tigrar eller något liknande. Har en gyllene bok om naturen, tryckt hos Esselte 1957,Folket i bilds förlag.Har ingen aning hur jag fått den i min ägo.Kan ha köpt den på en second hand-butik, det är gulnade blad.Hittade smörgåspapper där jag försökt rita av något, såg sedan en orm som jag målat av till en tavla. Jag målade lite efter jag flyttat till Vatt-Annas väg i Lina Hage December -93.Hade bara mig själv och mina katter. Så då, fick jag tid över för just målning.Målade akvareller som barn och ung.Men det brann upp,alla mina alster, det har jag skrivit om i rubriken "En låda på vinden".

Minns att jag var rätt ung, när jag tog Skölds teckningskurs, men utan någon särskild framgång.Det är svårt rita djur och människor,målar väldigt barnsligt än i dag,ingen Picazzo här inte.Du ser vad det är.

Till min 60-års dag hade jag önskat en bok "Måla djur på sten" men fick en annan bok av min Dotter Madeleine som heter Jag kan TECKNA DJUR Den går ut på samma sätt som den kursen jag gick som ung.Försökte blev lagt på hyllan.När jag inte håller på med datorn längre, får jag väl återuppta min akvarellmålning.Då ska jag måla KATTER !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar