söndag 25 juli 2010

OH, REGNIGA NATT .

Så ovanligt, med regn menar jag.Det har vi inte sett på bra länge nu.Nog tyckte jag att det var en aning för varmt i min smak.Kunde knappt andas.Svetten rann ideligen från hårfästet i pannan och ner över hela kroppen. Värre än mina klimakteriebesvär, och det vill inte säga lite.Jag som alltid varit så frusen.Fy för vallningar och dessa svettningar.Kunde aldrig gå och prova kläder. Gå omkring i affärer var jobbigt.Allt var besvärligt.

Jag har ju haft abstinensbesvär av att jag slutade röka, det kan ta upp till tio -femton år innan alla gifter gått ur kroppen.Och då i svettningar.Så jag har ju vanan inne kan man säga. Ändå lider jag av det.Tror att ett bastubad skulle vara susen.Vet att det finns det i krokarna där jag bor.Det är våra Finländare som ordnat.De kan nog inte leva utan det.I Dennis HSB-förening finns det också.Kan ju fråga vice värden om jag,som på nittiotalet var boende i HSB, kan få ta ett bastubad.Han bor granne med Dennis, mitt X.Försökte med Zonterapi, men märkte ingen skillnad, hon skulle rensa ut gifterna men det räckte nog inte med en gång.Kostade 500:-/timme.Passade inte min ekonomi.Så jag svettas vidare,även i natt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Va kul att du hittade min blogg, alltid kul med nya bloggvänner. Jo jag är en kattokig tjej med 3 goa katter, Chester snart 6 år, Simson snart 5 år och lilla Vilma 3 till hösten. Jag har köpt mina katter genom kattkomandosyd som förmedlar hemlösa katter och katter som far illa. Mina är väldigt bortskämda men det ska ju djur vara.
    Hoppas du haft en bra söndag, jag har också njutit av det svalare vädret, gillar inte när det är för hett.
    Hälsningar Anneli

    SvaraRadera