onsdag 7 juli 2010

MYRSKRIFT

Puh, men inte Nalle Puh.Kan inte skriva fy, när vi längtat sedan i vintras på den ljuva sommartid, och nu är den här.Letade bland mina sångböcker,även psalmboken.I denna ljuva sommartid Gå ut,min själ,och gläd dig vid Den store Gudens gåvor! Se, hur i prydning jorden står, Se, hur för dig och mig hon får Så underbara håvor! Psalm 643.1922.Min Pappas, fick den av honom, för min egen Konfirmationspsalmbok försvann den dagen jag gifte mig med Dennis. Fick aldrig veta vem som slarvade bort den, i vilket fall som helst, hade det säkert varit för liten text i den för mig att läsa.

Fick en bibel också, den har jag kvar.Ligger i en låda i bordet i hallen,där jag även fann psalmboken.Det lilla bordet hör till sängen till höger om min.Eftersom ingen ligger i den, behövs det inget bord där heller.Nattduksbord med liten låda, fick två av Dennis som han ropat in på hans Fasters auktion. Efter hon dött.Hon hade inga barn. Men ändå kunde hon uppfostra dem, ansåg hon. Anna-Lisa var trevlig.Det fanns fler Fastrar,Karin och Linneá.Karin och jag umgicks lite efter hon flyttat till ett radhus i samma område som vi bodde då.Anna-Lisa bodde i Norrland med sin man, men efter han dog, flyttade hon tillbaka till sin barndomsstad Södertälje.Nu är alla borta.Faster Linneá dog 8 Januari 2010.Frid över deras minne. Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar