måndag 24 maj 2010

Minnet sviker mig..

Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg vissa saker, speciellt när minnet sviker mig. Vissa saker kommer Jag alltför väl ihåg. Men annat faller i glömska. Ibland dyker det upp och påminner mig som idag.

Nu har jag frostat av frysen, den lilla som står på golvet. Som jag fick av mina arbetskamrater på Kretsloppet en födelsedag. Där jobbade jag från 1 Juni 1994-31 Oktober 1997. Det var ett O.S.A.-arbete som människor med missbruk kunde få för att komma på fötter igen. Jag hade "turen" att få ett sådant. 4 timmar om dagen, bestående av kaffebryggning och städning. Ut i lön 3.650:-. Det räckte inte på långa när åt min dyra hyra i Lina där jag bodde då. Då skaffade jag mig trappstädning i H.S.B:s lokaler på Dalgatan o.Villagatan. De som jag städade åt bodde i trapphuset på Vatt Annas Väg 27, Tommy o.Mona, deras städbolag kallades "Rosenrent".

I denna ljuva sommartid som rådde året 1994.För varmt för att städa inomhus i varma trapphus utan ventilation. Att jag inte dog på kuppen. Drack energidryck, som höll mig vid liv.
Rent gjorde Jag, också. Sen fick jag 2 timmar till på Kretsloppet, när de fick höra att jag tagit ett jobb efter jobbet. Och då slutade jag med trappstädningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar