tisdag 11 maj 2010

En solig morgondag i Maj 2010

Idag har jag ringt Avesina, min hörapparat på höger funkar inte som den ska.Fick komma idag och lämna in den för reparation eller koll. Hade en tvätt-tid kl.14-18 men den ändrade jag till i morgon.Det viktigaste kommer i första hand. Jobbigt med alla "ålderstillägg" som jag behöver, dels för att kunna äta,höra och se. Ja, just det ! Kan gå till optikern i samma hus som hörcentralen och beställa läsglas. Jag har opererat båda ögonen för gråstarr.Ser gör jag utan, men inte att läsa och sitta vid datorn. Jag utvecklas varje dag. Häromdagen fixade jag en 123 min sida, och dag denna. För 123 sidan där fick jag bara 160 stavelser till godo. Det räcker inte på långa när åt mig när jag börjar skriva.Jag skriver mer när jag uträttat mina ärenden. Men först har jag mina serier 10.30 -11.15 Våra bästa år.Sen Hem till gården 11.55-12.55. Fick ialla fall inte komma före kl.14.00 så det blir bra för mig.

1 kommentar:

  1. Detta är första inlägget på mitt nya liv i bloggens värld.Det har varit en hissnande färd genom Sveriges alla hörn och kanter.
    Jag trodde jag började i Maj -09, måste kolla en gång till.

    SvaraRadera