tisdag 11 maj 2010

En solig Majdag

Lite folk på bussen både dit och hem,fick sittplats. Händer ibland att jag fått stå ända till Ronna.Hörapparaten sändes till reparation.Den kommer åter till mig per post. Först var jag till optikern, beställde ett par 2.5 som ögonläkaren sa.Har nämligen, Ni som inte vet opererat bägge för gråstarr. Tog de snyggast bågarna jag hade från förra beställningen. Ett par 500:- vill ha ett par snygga när jag går ut.Kan köpa ett par vanliga läsglas på vilket ställe som helst, Apotek tar c:a300:- nackdelen, de är inget snygga på mig.

Det blir ständigt nya utgifter lagom till pensionen, utöver de löpande räkningarna. Försöker spara lite varje gång.Vill åtminstone ha en tusenlapp kvar innan nästa pension kommer,helst 2.000: - .Hur 17 hade jag råd att både kröka och röka förut. Alla de pengarna lägger jag tydligen på mat numera. Syns på mitt omfång. Men det tar vi en annan gång.....

1 kommentar:

  1. Nu har jag gjort precis tvärtom. De snygga dyra för 500:- De har jag kvar här hemma vid datorn.För tänk om jag skulle glömma,tappa eller bli bestulen på dom.
    For till Rusta köpte tre glas för 99:- och ett par extra för 69:-, varför vet jag inte.Har ett par i lådan i reserv.Jag är duktig på att förlägga saker.Det blev mera besvärligt efter operationerna, förr hade jag dem ju på mig jämt, ja, inte på natten förståss.


    Eftersom ingn gjort en kommentar, så gjorde jag en åt mig själv

    SvaraRadera