onsdag 6 januari 2016

RESERVLAGER ÄR BRA ATT HA

Kalla fötter och fingrar lider jag av , självförvållat på grund av rökning i cirka 30 år, nu har jag lagt av  (12/9-07) men
blodcirkulationen är fortfarande nedsatt..Kanske aldrig får den åter, äldre och magra fryser ju. Är inte mager  direkt, bara på armar och ben och ansiktet..Begynnande kalkonhals. hur får jag bort den.
Har fått en satt mellankropp. Typisk chaffismage..Har sett andra kvinnor i min ålder de ser lika dana ut.
Att banta är inte lönt. Har försökt alla möjliga dieter..Äta som vanligt och röra lite på sig.
Tänker säga till nästa som tycker jag är tjock eller att det ser ut som om jag går i väntans tider.
Det är mitt reservlager.
Förklaring behövs inte, men hur de kan tro jag väntar barn fyller ju snart 73 år. Så ung ser jag inte ut längre.
Rynkorna börjar synas. 2011 sa mitt äldsta barnbarn jag såg ut som ett russin och då sa jag att vi skulle gå på russindisco.Nu när jag berättade fnissade hon glatt. och jag också.

Sista helgen sedan återgår allt  som vanliga veckor.

Har många göromål framför mig, redan  den 11 Januari kl.11 ska jag infinna mig på Polhemsgatan 50,
S:t.Eriks ögonsjukhus för ett återbesök..Oroar mig alltid inför resor som bryter min dagliga rutin.
Gillar inte alls att ge mig ut i "ottan" som för mig kl.9.00 är för tidigt. Hoppas tåget går utan problem,  det brukar vara det vintertid med is på spåren. Har inte kollat väderleken än. Kan ju bli mildare, än som nu
morgon och kväll 13 minus  nu var det bara 9- när jag var ut och matade fåglarna.

Fann inget.Detta är från 2015 ,ser halt ut. Finns inga värmeslingor under torgbeläggningen.
Det borde de kosta på.Vissa ställen och gatorna runt gågatan i affärscentrum finns det.

Hellre kallt och sol än blask.
Vädret får vi inte välja med kläderna efter väderlek kan vi själva bestämma.
Nu ligger lilla Prinzen ute under överdraget på stolen, har satt för plast framför nätet, så det skyddar
mot vind o.snö. Där trivs han i sin tjocka vinterpäls..Nu kom han inte, lite tvättning och kanske en stunds vila.
Jobbigt hålla koll på fågellivet utanför.För några katter ser vi sällan. Luffarkatten fångade in dem, de som bodde under torpargrunden på Prästgårdsvägen 2011. Det har jag skrivit om då.Händer att det som Prinzen ratar kastar jag ut så alltid är det väl en nattlig hungrig som slukar de små avslickade bitarna. Prinzen slickar bara i sig såsen. Äter ju torrfoder för det mesta.

Var till Vasa handelsplats i går och Maxi. Handlade för över femhundra, bara för de ynka 5% vi 65+ are får, men f.o.m. igår hade jag även 5% från Ica Kringlan Supermarket i stan. Det stod att det var laddat på mitt kort. Inte vilken dag, det kunde jag gå in på nätet och kolla, Gjorde det, men det stod inget alls om det där.

Hade turen att få presentkort i julklapp av min mellansyster och min dotter just på ICA. men dem sparar jag, gäller i tre år.

Nu önskar jag dig och de andra som kikar in en fin Trettondedag Jul.

.
                                                        5 Januari kl.10.15


Kram Mi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar