tisdag 6 oktober 2015

MORGONBESÖK I STADEN

Till en Ögonklinik i Södertälje, skulle vara där kl.9.30, men först måste jag ta ut i bankomaten 300 kr.
50 kr på Ica-kontot.
Nära och bra  i Telgehuset.
När besöket var klart ville hon Dr Nadjafi skicka mig till en laserklinik i Stockholm. sa finns ingen här i Södertälje. Det gör det, jag då vill jag gå dit, hon sände sms till honom, fick svar att jag fick komma meddetsamma. Gick alltså före alla köerna. Det är TUR bra mycket bättre än Bingo, fem Söndagar ingen vinst. bara en ifrån 75.000 kontant, då höll jag på att ramla ur soffan.

Efter det sätter jag för vinsterna. Bingo kostar 200:-/mån. Läkarbesöken idag 350 :- per gång medicin 75.50.
Ögondroppar med cortison att ta en vecka  Tur jag hade lite sparat..

Svårt att spar med en katt i hushållet. Hans mat kostar mer än min.  Men det är han värd.
Laserkliniken Medsyn låg i Kringlanhuset, rakt över gågatan.

När jag kom ut i solljuset såg jag inte ett skvatt..Fick gå utefter husväggarna, för annars hade folk kanske knuffat till mig och då hade jag fallit och slagit mig. De fic.k tänka vad de ville.

Klarade mig fram till bussen.Hemma igen  Kl.12.04.

Kände mig lättjefull. Glad att jag fått detta utfört, men tyvärr så märker jag ingen större skillnad än, det var (är) en tjock efterstarr. Första operationen gjorde jag 2010 tror jag .det kan jag kolla bakåt i bloggen.

Så har fint är det på första kliniken den andra fanns inget att fota. Huset mitt över Kringlanhuset där
fanns den andra, laserkliniken . Nära och bra. Dessa två släpper jag inte.

Jag och Sonia  (granne)  var i stan på Kringelfestivalen. Där stod en tre tjejer vid ett bord och demonstrerade bpgar från Smarteyes. Ta ett glas (plastmugg) och gå in i butiken så får du en
gratis synundersökning.. Denna person ville också skicka mig till Globen. Nej tack vill vara i min stad.

Fick en tid , det gick rätt snabbt hela vägen, de sa alltid det är lång väntan upp till ett år. Jaha, väntar väl då, men detta gick supersnabbt..Kringelfestivalen var  23 Augusti ..

Starren vandrar som molnen på himlen., Så har det varit ända sedan 2011. Bara blivit värre med åren-
Kanske jag ska låta operera bort ögat och sätta dit ett i emalj. Ser  ju ändå inte.

Tur jag har god syn på höger.

Det var bara detta jag hade att berätta just nu.

Men min nya smartfån , får jag inga bilder överförda till Google+ där jag har ett album..Den är för barn,
dess första. Då tänkte jag att den passar ju bra åt mig ,för den kanske inte är så avancerad

Har ännu inte fattat hur jag svarar när det ringer..Den är en bra kamera och dator. Funkar  för mig.


Ha nu en fin vecka 41, så får vi se om det kanske blir ett till snart igen.

Om inte annat så syns vi på Instagram, Facebook, Google+  eller i den blog.

Kram Mi



2 kommentarer:

  1. Hej Mi, Nu fick jag se ditt inlägg. Jag är sällan inne på Google+ och FB bara några gånger i veckan. Tråkigt det där med ögonen! Jag opererade mig för starr i båda ögonen och fick efterstarr som togs bort med laser. Jag ser utmärkt, men har "glaskroppsavlossning" i vä öga, något besvärligt med flugor som seglar omkring, men det är inte farligt. Hösten har varit fin och också idag har vi haft sol. Tur att du har Prinsen som sällskap. Ha det gott! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÄVEN GULA FLÄCKEN, MEN DET har visst alla. Ser också små rapsbaggar som flyger runt.Verkligen irriterande.Det är fortfarande en tjoch hinna, så suddigt är det ännu. ingen skillnad efter laserbehandlingen i Tisdags.
      Kram

      Radera