torsdag 14 maj 2015

KRISTI HIMMELFÄRDSDAG 2015

Firar vi den ,inte vad jag vet

Dessutom är det Folknykterhetens dag. ( det firar jag varenda dag sedan den 12 September 2007)

Första metardagen


Teckenspråkets dag

Halvar  och Halvard har namnsdag , så ovanliga namn. Känner ingen som heter så

Mansnamnet Halvar är, liksom formen Halvard ett gammalt nordiskt namn som är sammansatt av ord som betyder häll och väktare. Möjligtvis kan det tolkas om herresätets väktare.
Mansnamnet Halvard är, liksom formen Halvar, ett gammalt nordiskt namn som är sammansatt av ord som betyder häll och vakt. Möjligtvis kan det tolkas om herresätets väktare. ...

Du som är vän med mig på Fb vet ju att jag varje dag har med namnsdagar och Temadagar.

Förmodligen för jag har inte så mycket att skriva om i nuläget.

Missar ingen födelsedag om vi är vänner på fb.

Finns en del vänner som inte har dator i min umgängeskrets..

Då måste jag ringa. mestadels gör jag det på Xperian, då jag ringer gratis. Fram till 26 Juni.
då byter jag till VIMLA  även det genom Telenor. men med samma telnr. för 150 kronor per månad, ville säga upp
abonnemanget, och övergå till Comvic, då han föreslog detta.(hitills har jag haft 329 :-/ månad.i
48 månader minst.

Vill du laga till en bakelse dagen till ära har du ett recept här från MatHem
“Kristi himmelsfärds”-bakelse
10 st  äggvitor
1 tsk  ättikssprit
2 dl  strösocker
4 dl  florsocker
3 dl  vetemjöl
1 tsk  vaniljsocker
150 g  mjukt smör
1 l  florsocker
1 dl  vispgrädde
2 tsk  vaniljsocker
2 st  guld- och silverströssel







Nu önskar jag alla som kikar in en riktigt fin dag, här hos mig skiner solen efter en regnig dag o.natt

Sköna Maj har inte fattat att vi vill ha lite värme till vår kropp.


Fortsatt fin Vår ,

Syrenerna blommar  hos grannen som jag kan njuta utav. Hon har inte kommit hem efter en månadslång sjukhusvistelse.Cancer. tar tid att bota.Tillägg 15 Maj fick av ene tvillingsonen reda på
att hans mamma avled i Söndags 10 Maj. 2015. FRID VARE MED DIG.

 Fast en del avlider som en vän till mig gjorde 
efter en lång kamp.Han dog 6 April och Jordfästes 12 Maj , Må du vila i frid.


Om du skriver en rad blir jag glad,det sporrar mig till att väcka liv i bloggen igen.

Kram Mi

2 kommentarer:

  1. Inte har jag firat dagen och någon Halvar känner jag inte heller. Det har stormat och snöat och bara varit några grader varmt så det blev till att vara inne. Här blommar syrenerna till midsommar om man har tur. Nu är jag less och vill ha lite sol och värme

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag också
      Men är det kallt kan vi kl på oss, men när det blir varmt kan vi ju inte ta av oss det är lika varmt för det.

      Radera