måndag 4 augusti 2014

INOMSKÄRS

När andra far land och rike runt, far jag ner till Södertälje centrum.
Så även denna vackra varma sommardag.
Fått en uppgift att på Ica-Kringlan köpa 2 pkt.Gevalia 49 kr. åt Dennis.
Han sa de har räkor 500grampåse för 25 kr.Det gillar ju du.
Tyvärr hade de inte kommit.
En stock Kaliber  ville han ha också, Och ett kontoutdrag från
banken. Det var ingen brådska. Vadå, jag kan inte sitta hemma i alla fall.

Är utan för Kringlan vid politikertorget.

For ända ner till pendeltågsstationen. För där ligger den vackra Stadsparken.




Då på den tiden jag gick i stavgångsgruppen tog jag bilder över hela staden. Inte mycket har
förändrats på dessa år.

Inte många som besöker parken denna årstid. Nu satt det i skuggan ca fem personer, ville inte
titta åt deras håll.
Plötsligt blev jag kissnödig, tittade runt, nej fortfarande ingen stans att uträtta mitt behov.
Tog några bilder utmed promenaden in till centrum. Varför drack jag kaffet.

Om jag går i solen kanske jag svettas tillräckligt så det går över. Får inte tänka på det då blir det värre.

Inte kan jag sätta mig u en buske, de är ju busshållsplatser utmed hela gatan. Kniper så mycket jag kan.
Jag som ville titta om det kom fjärilar eller annan insekt.

Tog ett på ångfartyget Ejdern i motljus.

Närmaste toa är nog på MacDonalds, så kan jag passa på att käka lite också.

Lilla gångbron över till slussen.


Långt där borta ser man MacDonalds. Stannar ett tag i skuggan. Fixar jag detta, vet att det
går att hålla sig längre än man tror. Måste skynda mig på. Svårt att gå fort.

Lite närmare, måste stanna till igen.Äntligen framme det var banne mig i sista sekunden.


Brukar beställa detta, då en leksak följer med. Billigare än så kan det inte bli 30 kr.Lagom.
Tror inte något av mina barnbarn vill ha denna, som tur är finns det några gulliga barn på gården.
Det räcker inte med en, måste gå dit och äta fler gånger.


Utsikten är så vacker, mycket därför jag går dit. Ibland köper jag bara en mjukglass och
sitter där och njuter i lugn och ro ett tag. För att sedan uträtta andra behov nämligen handla.

Fast jag egentligen inte har råd, tog jag mig det. Och köpte på rea samma lika fast i tunnare tyg
Sommarfröjd 62 kr veckbandslängden (ord.149:-) så har jag så det räcker till både balkong och kök.

Hade tänkt mig en gardinkappa i höst.
Vårgardin även den köpt på rea för 49 kr en hissgardin. På Hemtex. Glömde ta min bonus idag. vi
får skylla på värmen.

Värmen som alla gnäller om, vi ska väl vara glada för den, det är ju  sommar så kort tid.
Visst kan det bli svettigt, men hellre det än att snart stå och frysa i snöstormen.

Tydligen hade  Graflunds ringt idag, var ju inte hemma, men inte på mobilen.Nu kom de och skulle än en gång.kolla så jag verkligen behövde nya rör. Jo det gjorde jag, nu beställer de åt mig.En ny spis är
inte aktuellt, de är sämre än min gamla Electrolux. Nu sa han att jag skulle svara på telefonen, han lät så arg på tonfallet.
Får väl vackert stanna hemma hela veckan nu, fara till stan när de fixat ugnen. De där räkorna Ullmos, för 25 kr 500 gram kanske finns kvar på Lördag.

Då får jag inte gå till Maxi i morgon mellan Kl.9-16 då vi från 65 år får 5% , har inte kunnat utnyttja det
på fyra veckor. Väntar på att det ska komma på Mina varor, då kan det bli upp till 20& på en vara som
jag brukar köpa.

Ha det så skönt !

Kram Mi






2 kommentarer:

  1. Jag gnäller på värmen för det är ingen normal svensk sommarvärme...vem kan njuta i 32+ i skuggan. Och med kärringbadda så blir det ett rent h-e med den här värmen...likaså går det inte att sova så man kommer till jobbet tröttare än trött. Så jo...jag gnäller :). Men jag ska sluta när det håller sig runt +25 istället. Det finns många vackra vyer i vår stad, synd bara att inte alla människor som bor här är lika vackra...utom jag då :DDD. Om nya spisarna är sämre än de gamla så kanske dom borde skippa dom nya och byta ut dom mot några som är bättre. Låter korkat att säga så där..det gör dom nog för att man inte ska vilja ha en ny så spar dom pengar på det. Graflunds tror jag vad som helst om, lika dåliga värdar som TB. Kram

    SvaraRadera
  2. Fin promenad du fick och min gubbe säger att de har bästa toaletterna på McDonalds :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera